Менше 3% громадян отримують відмову у видачі візи у Консульстві Польщі у Львові

315-1_c.jpg

Україна є стратегічним партнером Польщі, і завданням консулату є не утруднювати, а покращувати рух на кордоні. На кінець серпня видано 200 380 віз: 110 800 – шенгенські візи і 89 580 – національні візи. Відмов – 5351, це невелика кількість у порівнянні з загальною кількістю виданих віз, це всього 2,6%.
Про це сьогодні, 18 жовтня, під час прес-конференції повідомив консул, керівник відділу з питань видачі віз та прикордонного руху Генерального консульства Республіки Польща у Львові. 
«Є різні причини відмов: як технічні, так і, наприклад, фальшиві запрошення для візиту в Польщу», – додав консул. 
«Під час відкриття консульства у Вінниці цього року була дискусія навколо питання видавання віз і було прийняте рішення видавати довгострокові візи для громадян України: дво-, три-, чотири-, п’ятирічні, що позитивно впливає на зменшення черги під консульствами. Позитивним є також те, що цього року практично немає скарг на працю консуляту з боку громадян України і міської влади Львова», – розповів Ришард Бялацкі. 
Консул з питань прикордонного руху Генерального консульства Республіки Польща у Львові Єжи Тімофєюк в свою чергу зазначив, що цього року консульство видало близько 20 тис. дозволів на перетин кордону в рамках Малого прикордонного руху, це майже стільки ж, як і минулого року. В черзі на складання документів на отримання дозволу чекають переважно півгодини-годину, тобто майже немає черг. Відсоток відмов – 0,5 %. 
Громадська організація «Львівське юридичне товариство» в рамках громадської ініціативи консорціуму експертних організацій «Європа без бар’єрів» проводила дослідження «Візова політика консульських установ Республіки Польща та Чеської Республіки, що розташовані у м. Львові» та оприлюднила під час прес-конференції аналітичний звіт за результатами дослідження. Координатор ГІ «Європа без бар’єрів» Андрій Лепак зазначив, що отримати візу у Консульстві РП у Львові і надалі є важко. 
Відповідно до звіту, при поданні документів у консульство для отримання візи 84,7% респондентів очікували понад три години у чергах, це багато часу щоб здати документи. І ця ситуація не міняється порівняно з іншими роками. Це суттєвий недолік, який створює незручності клієнтам консульства. 
Консульство дотримується положень Угоди про спрощення оформлення віз, коли 93,4% респондентів видають візу протягом 10 робочих днів. 
Консульство просило респондентів подавати стандартний пакет документів та додаткові документи, адже у Візовому кодексі не наводиться вичерпний перелік документів, які консульство може вимагати, а які – ні, проте громадяни вважають, що ті документи, які консульство у них вимагає, є обґрунтованими, і не мають суттєвих заперечень до них. 
Зберігається тенденція оплати вартості віз, так цього року за візу платило 75%, а минулого 72%. 
Під консульством працюють посередники, які пропонують за додаткову плату потрапити на територію консульства, заповнити візову анкету, зробити світлокопію документів, оформити страховий поліс. 
Під час опитування, проведеного у липні 2010 р., 3,3% респондентам відмовили у наданні візи, а це на 3,7% менше, ніж в аналогічний період минулого року. Як можна побачити, відсоток відмов у липні 2010 р. становить 3,3% під час дослідження збігається із відсотком відмов у липні 2009 р. 3%, що офіційно декларує консульство. 
Усім респондентам, кому відмовили у візі не письмово, не повідомили причину відмови. Минулого року серед тих, хто не отримав візи, - 80% респондентам роз’яснили письмово причину відмови, а 20% – ні. Це суперечить положенню Візового кодексу, де зазначено, що відмова має бути письмова із зазначенням причини відмови, щоб особа могла подати апеляцію. 
Респонденти у більшості випадків отримували ту категорію візи, про яку клопотали. Консульство в основному видає візи категорії С (Шенгенські візи) – 80%, національні візи категорії D - 11,7%. Порівняно з минулим роком збільшилась кількість багаторазових віз з 61% у 2009 р. до 83,3% у 2010 р. 
На сайті консульства у деякій мірі знаходиться застаріла інформація, скажімо, Хмельницька область входить у Львівський консульський округ, хоча вона уже входить у Вінницький консульський округ. Також немає інформації про Генеральне консульство у Вінниці, що вже працює. Проте, слід зазначити, що уже функціонує реєстрація через Інтернет 
Заступник генерального консула РП у Львові Анджей Дрозд не погодився з кількома тезами, що прозвучали у дослідженні. 
«Я не погоджуюся з двома моментами, які тут прозвучали. По-перше, з твердженням, що і надалі у Генеральному консульстві РП у Львові отримати візу є проблематично. Я не зовсім розумію, що означає формулювання «надалі важко отримати візу», оскільки ми усі знаємо, що львівське консульство є унікальною інституцією, котра, напевно, не має аналогів у світі. Консульство займається багатьма справами і передовсім видачею віз для громадян України. Ми видаємо близько 300 тисяч віз на рік. Отже формулювання «надалі важко отримати візу» не відповідає дійсності, бо ми видаємо 300 тисяч віз на рік – це величезна цифра. За цією цифрою стоїть величезна праця працівників консульства. Наша консульська установа окрім видачі віз виконує також інші свої функції, зокрема ми займаємося малим прикордонним рухом, культурою, обслуговуванням громадян Польщі і т.д. Це все величезна праця і тому я не можу погодитися з різною критикою відносно роботи консульства», – сказав Анджей Дрозд. 
«Пo-друге, якщо йдеться про проблему черг під консульством, то ми звертаємо увагу на цю проблему і намагаємося скоротити час очікування під час подавання документів на візу. Тут згадували, що в черзі стоять по 3 години. На мою думку, при тій кількості людей, котра звертається до консульства, це відносно нетривалий час очікування. Відносно відмов у видачі візи, то можу зазначити, що кожна заява про видачу візи розглядається індивідуально і кожна відмова є обгрунтованою», – зазначив заступник генерального консула РП у Львові Анджей Дрозд.

www.eu.prostir.ua

 

Завантажити файл: